HOȚUL

de Dario FO
Un spectacol de Sandu COZUB PREMIERA 06.11.2015

Program spectacole


21 Jan 2018 (Sala Mare) ora: 18:00
16 Feb 2018 (Sala Mare) ora: 18:00

Traducerea și adaptarea – Ion DIVIZA, maestru în artă

PREMIERA 06.11.2015

Regia artistică: Sandu COZUB, Maestru în Artă
Decorul: Iurie MATEI, Artist al Poporului
Asistent regie: Arcadie RĂCILĂ
Costumele: Ecaterina MIHALACHE
Selecția muzicală: Alexandru TÎRȘU

Distribuţia:

Hoţul Arcadie Răcilă
Soţia hoţului Natalia Caraman, Elena Oleinic, Artistă Emerită 
Bărbatul Vasile CAȘU, Artist Emerit
Femeia Irina Rusu, Artistă Emerită
Ana Lilia Cazacu, Artistă Emerită
Antonio Igor MITREANU, Artist Emerit
Hoţul al doilea Sergiu VOLOC

Așa a fost să se întâmple că doi cunoscuți regizori basarabeni, Sandu
Cozub și Emil Gaju, și-au manifestat cam în aceeași perioadă
dorința de a pune în scenă la Satiricus două spectacole după piese
italiene. Mai mult decât atât, aceste lucrări erau semnate de membrii unui
celebru cuplu conjugal – și teatral! – laureatul Premiului Nobel pentru
Literatură, Dario Fo și populara actriță și scriitoare, Franca Rame. Astfel,
cele două premiere s-au produs la un interval de doar o săptămână:
Amor în stil italian – pe 29 octombrie și Hoțul – pe 6 noiembrie 2015.
Pasiunea arzătoare și spiritul libertin, propriu spumoaselor comedii
italiene, sunt la cea mai înaltă cotă în această farsă, ghinioniștii ei eroi nimerind
în cele mai imprevizibile și riscante situații. Spre onoarea lor, însă,
ei se descurcă foarte bine în toate împrejurările, nu-și pierd prezența de
spirit nici umorul. Hohotele de râs și aplauzele la scena deschisă însoțesc
pe tot parcursul spectacolului replicile și faptele eroilor buclucași.
Așadar, un hoț intră noaptea într-un apartament bogat. El este atât
de sigur că proprietarii și-au părăsit cuibușorul pentru mult timp, încât
operează printre obiectele de lux aflate în locuință fără grabă, foarte lejer,
reușind chiar, pe parcurs, să se certe cu soția sa la telefon. Locuința pe
care și-a propus să o prade el o numește, cu nonșalanță și umor, „locul 

său de muncă”. Însă iată că proprietarii apartamentului, ambii implicați în

relații de amor extraconjugale, intenționează să folosească în noaptea respectivă,
în secret unul față de altul, acest cuibușor de nebunii rămas gol,
pentru întâlnirile lor amoroase. Astfel, continuând tradiția spectacolelor
de teatru gen Incantesimo sau Pasiuni în stil italian, autorii spectacolului
invită spectatorii să devină martorii și complicii celor mai incredibile
situații.
Acțiunea precipitată, intriga surprinzătoare, umorul spumos ce se degajă
din replicile personajelor, foarte vii și bine individualizate, le permit
actorilor să joace cu cea mai mare poftă, să improvizeze, să-și etaleze
dexteritățile artistice la nivel maxim. Spectacolul are o distribuție de zile
mari: Arcadie Răcilă (Hoţul), Natalia Caraman (Soţia hoţului), Vasile
Cașu (Bărbatul), Irina Rusu (Femeia), Lilia Cazacu (Ana), Igor Mitreanu
(Antonio), Tudor Carapascal (Hoţul al doilea).
Decorul, semnat de Iurie Matei, artist al poporului, este adecvat epocii
și țării reflectate, sobru și, totodată, funcțional, permițându-le actorilor
să se simtă în largul lor. În același spirit sunt executate și costumele (Ecaterina
Mihalache). Regizorul Sandu Cozub a conceput și structurat toate
componentele spectacolului de o asemenea manieră încât nimic să nu
distragă atenția spectatorului de la acțiunea scenică, de la intriga luxuriantă,
impregnată cu tot felul de confuzii, care de care mai imprevizibile,
astfel conferindu-i un plus de efervescență și suspans noii realizări scenice,
de o certă valoare artistică.